Al bijna een week tussen de loempiavouwers - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Yvonne Stoer - WaarBenJij.nu Al bijna een week tussen de loempiavouwers - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Yvonne Stoer - WaarBenJij.nu

Al bijna een week tussen de loempiavouwers

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 April 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn avontuur begon al erg turbulent. Voor mijn overstap op Moskou had ik namelijk 10 minuten om het volgende vliegtuig te halen. Met een harde sprint heb ik deze gelukkig wel gehaald. De tweede vlucht was chil, de stoel naast me was vrij en er was niet veel turbulentie. Eenmaal op het vliegveld in Ho Chi Minh city aangekomen bleek m’n backpack nog in Nederland te staan. Later werd duidelijk dat hij pas 5 dagen later met een ander vliegtuig mee zou komen.

Maarrr dat liet ik de pret natuurlijk niet drukken en ging samen met een paar Vietnamese meiden die me opkwamen halen naar m’n accomodatie. Ziet er overigens prima uit, met een heerlijk 2 persoonsbed en eigen badkamertje. In dit gebouw is zowel de school als mijn accomodatie en hier wonen zowel de directrice met haar familie als enkele assistant leraren. De assistent leraren zijn ongeveer net zo oud als ik, dus dat is erg gezellig.
‘S middags ben ik meteen wat overlevingsspullen gaan kopen en in de avond was er een Aiesec welcome meeting gepland. Iedereen rijd hier op scooters dus het verkeer is een chaos! Ik heb dan ook de voorkeur om achterop de scooter te zitten om niet zelf tussen deze chaos te hoeven rijden :P

Zondagochtend, ik word uit mijn bed getrommeld door de directrice van de school of ik mijzelf even aan de klassen wilde voorstellen. Ja, ze gaan hier zelfs op zaterdag en zondag naar school... Grappig om gelijk te zien hoe ongeorganiseerd dingen hier kunnen gaan. In de middag ben ik samen met mijn buddy (van Aiesec) naar een ‘team building’ event van Aiesec gegaan waar ik al veel mensen heb leren kennen. Onder andere twee andere EP’s uit Mexico en Maleisie. Erg leuk om in een park spellen te doen en de Aiesecers wat beter te leren kennen.

Maandag begon mijn eerste ‘werkdag’. Samen met een paar andere assistent leraren zit ik op het kantoor lessen voor te bereiden en testen na te kijken. ‘S avonds word ik vaak opgehaald door meiden van Aiesec om wat te gaan eten in de stad. Zoals jullie waarschijnlijk verwachten is dit inderdaad noedels, rijst of loempia’s. Gisteren ben ik mee geweest naar verschillende scholen om nieuwe studenten te werven. Erg grappig om te zien dat de kinderen hier nog vrijwel nooit een buitenlander hebben gezien. Ik werd dan ook hartelijk verwelkomt door al deze kids met allemaal bloemetjes, eerlijk geplukt uit de tuinen haha.

De mensen hier zijn erg vriendlijk en behulpzaam, ik ga dus ongetwijfeld een leuke twee maanden hier hebben! Het uploaden van wat foto’s gaat nog niet zo gemakkelijk, dus die komen later.

Liefs Yvonne

  • 02 April 2015 - 11:04

    Frank:

    Hee Yv,

    Erg leuk verhaal! Mooi om te zien dat je goed bent onthaald. Verder heel leuk om zo n ervaring te hebben in een land waar het er allemaal net iets anders aan toe gaat.

    Enjoy!

    Frank

  • 02 April 2015 - 11:15

    Martijn:

    Hi Yv!

    Mooi dat de eerste dagen goed zijn bevallen en dat je (ondanks een rommelige start) goed terecht bent gekomen. Leuk om samen met de mensen van Aisec de stad in te gaan, zo zie je snel en veel van de stad!

    Veel plezier!

    Martijn

  • 02 April 2015 - 14:41

    Fedde:

    Hey Yvie,

    Leuk om te lezen dat je al lekker druk bent! Dat doe je toch het liefste. Je vindt vast snel je weg daar in die chaos. Geniet ervan!

    XX

  • 02 April 2015 - 15:53

    Linda:

    hey sis!

    Wat is die eerste week voorbij gevlogen en wat heb je al veel leuke dingen gedaan! Achterop de scooter lijkt me idd al spannend genoeg ;)
    Klinkt als een fijn begin met leuke ontmoetingen.

    Fijne paasdagen! Al zul je daar denk ik weinig van meemaken.

    Liefs Lin

  • 02 April 2015 - 16:00

    Jitty:

    Klinkt eigenlijk best goed georganiseerd met een teambuildingsmomentje na een dag. geniet erven.

  • 02 April 2015 - 17:53

    Mirjam:

    Klinkt fijn nicht!
    Genietse!

    Liefs Mirjam

  • 02 April 2015 - 18:47

    Pieter Stoer:

    Hallo Yvonne,

    Mooi dat je, ondanks de valse start, geniet. Gelukkig ben je slank en niet al te lang anders zou de aanschaf van ondergoed een probleem worden, lijkt mij. En nu maar hopen dat je backpack er op de beloofde tijd is. Wanneer moet je je eerste les geven? We lezen het ongetwijfeld in je volgende bericht. Veel succes!

    Groeten,

    Pieter

  • 02 April 2015 - 20:00

    BEPPE:

    Lieve Yvonne,
    Wat vlug al een reactie van jou.Fijn te horen dat het allemaal goed lijkt.
    In de eerste week dat je er bent, heb je al heel wat te vertellen,
    ik zie al weer uit naar je volgende avonturen.
    Werk en geniet. Veel liefs.
    Een knuffel van BEPPE Liesbeth

  • 02 April 2015 - 20:17

    Mama:

    Hey Vonny,
    Super leuk om te lezen hoe je het in Vietnam hebt. Al helemaal aan het genieten en lekker druk. Dat past bij jou, lekker bezig zijn. Veel plezier morgen bij de bruiloft van de docent. Daar lezen we ook vast nog wat over.
    Kussie mama

  • 02 April 2015 - 21:04

    Froukje:

    Ha Yvonne,

    Mooi begin! Een en al activiteit zo te lezen, super. Genietze.

  • 02 April 2015 - 23:21

    Nienke:

    Hee Yvie!

    Dat zijn goede berichten! Fijn om te lezen dat je het er nu al zo naar je zin hebt en dat de mensen vriendelijk en behulpzaam zijn. Geniet er van!

    Liefs

  • 03 April 2015 - 05:49

    Marjolein Baas:

    Gaaf Yvonne! Al heel wat meegemaakt zo te lezen! Geniet ervan:)

  • 03 April 2015 - 16:35

    Annemiek :

    Heey Yvonne!
    Super leuk om te lezen wat je allemaal beleeft! Klinkt erg leuk, en wat leuk dat je het zo leuk hebt daar. Ben benieuwd naar je volgende verhaal en wat gaat het allemaal snel al! Haha zie je over twee weekjes en dan kom ik even kijken natuurlijk wat je daar allemaal doet! Tot snel :) xx

  • 05 April 2015 - 10:12

    Anneke:

    Leuk om te lezen hoe je eerste week is bevallen, Yvon.
    Genoeg leuke en fijne indrukken.

    Succes met alles en geniet!

    Liefs Annneke.

  • 05 April 2015 - 17:06

    Marian:

    Klinkt goed Yvonne. Nu je eigen spullen nog... Geniet ervan!

  • 06 April 2015 - 13:12

    Papa:

    Hé Boef,
    Je hebt een vliegende start gemaakt met je reis naar Vietnam, Comabodja en Laos. Fijn dat je al na de eerste week zo naar je zin hebt.
    xx papa

  • 06 April 2015 - 19:45

    Saskia:

    Hoi Linda, Baukje tipte deze site en ik volg je graag op afstand. Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 18 Maart 2015
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 5748

Voorgaande reizen:

27 Maart 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn eerste backpack reis

Landen bezocht: