Thailand, the land of smiles - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne Stoer - WaarBenJij.nu Thailand, the land of smiles - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne Stoer - WaarBenJij.nu

Thailand, the land of smiles

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

De laatste week in Laos was onvergetelijk. Na een dagje leuk tube crawlen (kroegentocht met de tube over de rivier) was het tijd voor een van de leukste stadjes in Laos, Luang Prabang. Hier zijn we naar een van de mooiste watervallen van Azie geweest. Het water is aqua blauw en heerlijk verfrissend. Na uiteraard weer wat tempels bezocht te hebben had ik wel zin in een leuke jungle trekking. De volgende bestemming was Luang Namhta waar we een gave trekking hebben gedaan van een lange dag door de jungle hiken. Eigenlijk was nog het meest fantastische de bruiloft waar we eindigden. Na de trekking gingen we een kijkje nemen in een onder ontwikkeld dorpje. We werden hartelijk verwelkomt op de bruiloft die hier aan de gang was met Lao beer en Lao Lao, wat een behoorlijk sterk drankje is. Een paar uur later dan gepland kwamen we van dit feestje weer terug in het dorp.

Het laatste dorpje dat ik bezoek in Laos is Huay Xai. Er is hier niet veel te beleven, maar er is een hele gave 'attractie' wat ze noemen de 'gibbon experience'. Twee dagen lang ben ik met een klein groepje gaan ziplinen door de jungle. 'S nachts sliepen we in een hele gave boomhut waar de wilde dieren je af en toe wakker maken. Helaas geen echte gibbons gezien, maar al de geluiden van dieren die je continu hoort maakt al veel goed. En het fantastische uitzicht uiteraard.

Aangezien ik nog dik anderhalve week over heb voordat Fedde naar Hanoi vliegt besluit ik nog wat tijd te spenderen in Noord-Thailand. Mijn eerste bestemming is Chiang Mai. Een grotere stad dan ik had verwacht, maar zeker niet minder leuk. Uiteraard een ladyboy show bekeken die je niet mag missen in een trip naar Thailand. De volgende dag volg ik een kookcursus, waardoor ik nu ook echt Thais kan koken als ik weer terug ben in Nederland. Hierna ga ik door naar Pai. Dit is een dorpje met een echte backpackers sfeer. Een paar dagen chillen hier is dan ook zeker niet verkeerd. En uiteraard omdat ik niet zo lang stil kan zitten nog een leuke trekking gedaan naar een mooie waterval in de bergen. Het enige jammere van dit seizoen hier is dat de watervallen nog aardig droog staan en daardoor een stuk minder indrukwekkend zijn. Na deze trekking vind ik dat ik wel een Thai Massage verdiend heb. Een heerlijk harde massage waarbij de Thaise vrouwtjes hun hele lichaam gebruiken.

Na Pai ga ik door naar Sukhothai. Waar ik op de fiets reuines bekijk. Mooi om te zien, maar als ik het met Angkor Wat vergelijk een stuk minder indrukwekkend. Ook niet alles kan indrukwekkend zijn natuurlijk. Mijn laatste stop in Thailand is Bangkok. Toevallig zijn er veel bekenden ook in Bangkok op dit moment. De eerste avond meet ik dan ook gezellig met m'n twee nichten van de Stoer kant, Anneke&Mirjam. Super leuk om even bekende gezichten te zien. Aangezien ik nog maar twee volle dagen heb in Bangkok plan ik de volgende dag vol met 's ochtends naar de floating market en 's middags een fietstocht 'behind the scenes of Bangkok.' De fietstocht vooral was erg tof, niet alleen wat toeristische plaatsen gezien, maar ook vooral bij kleine communities gekeken. 'S avonds meet ik weer een bekende, namelijk Sophie, een oud klasgenootje. En op m'n laatste dag meet ik met een \aankomend klasgenootje'. Zij is zelf een Thai dus ze had een leuk programma uitgestippeld om samen te doen. Uiteraard nog wat temples bekeken, maar vooral ook erg leuk met een long tail boat naar een lokaal marktje geweest. Hierna nog even geshopt in een mega grote shoppingmall en uiteindelijk lekker local food gegeten.

Vanochtend vroeg heb ik het vliegtuig naar Hanoi genomen. Ik moet mezelf nog een dagje vermaken hier en dan gaan Fedde en ik eindelijk samen verder reizen. Het was fantastisch om dit in m'n eentje te doen, zoveel meegemaakt, gezien en nieuwe mensen leren kennen, maar het is nog fijner om deze reis samen af te sluiten.

  • 12 Juli 2015 - 17:15

    Beppe Liesbeth.:

    Lieve Yvonne.

    Het houd niet op met je geweldige avonturen!!!!!
    Heel erg bedankt dat ik weer mocht meegenieten.
    Nu is het wachten op Fedde!!!!!!!!!!
    Nog hele fijne weken met je geliefde.

    Een knuffel van je Beppe Liesbeth.

  • 12 Juli 2015 - 17:50

    Lin:

    Lieve sis,

    Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven! Kan niet wachten op je Thaise kookkunsten ;)
    Natuurlijk al veel dingetjes gehoord, maar om het zo achter elkaar te lezen laat goed zien hoeveel dingen je meemaakt daar!

    Veel plezier met het laatste stuk dat je samen met Fed kunt gaan doen!

    Liefs Lin

  • 12 Juli 2015 - 19:07

    Brandt En Hillie:

    Lieve Yvonne,
    Wat weer een belevenissen!Ja nog even en dan is Fedde bij je, fijn hoor.
    Ja wat was toevallig, die ontmoeting met An en Mir. Zij hebben dit ook erg leuk gevonden.
    Geniet er allemaal maar van!
    Liefs van Brandt en Hillie

  • 12 Juli 2015 - 22:55

    Marian Zeelenberg:

    Wat een geweldige ervaringen allemaal. De reis van je leven, lijkt me zo. En nu samen verder. Het kan niet op. Geniet nog maar even lekker verder! Marian.

  • 13 Juli 2015 - 12:51

    Mama:

    Lieve Vonny,
    Wat weer een schitterend avontuur. Je hebt je ervaringen prachtig beschreven. Een reis om nog lang van na te genieten. Nu nog lekker samen met Fed genieten van het mooie Vietnam. Papa en ik genieten van onze vakanrie in België en Frankrijk. knuffel mama

  • 13 Juli 2015 - 12:51

    Papa:

    Hey Boef. Wat een leuke avonturen. Fedde stapt nu zo'n beetje in het vliegtuig naar je toe. Heel veel plezier samen in Vietnam de komende drie weken. Mama en ik zitten in Ieper België. Regenachtig, dus straks eerst naar binnen naar een museum van WO 1. Even heel iets anders.,. Xx papa

  • 13 Juli 2015 - 14:07

    Riane:

    hi Yvonne,
    wauw, het enthousiasme spettert vanaf het papier ,deze kant op.
    super leuk om mirjam en anneke te treffen natuurlijk.
    edwin is ook aan die kant van de wereld, op Bali, samen met neef bouke van der Meer.
    geniet nog lekker samen met fedde van je laatste weken van je trip! hier is de vakantie ook bijna in zicht, voor Jelle dan natuurlijk, gaan wij er ook even op uit.

    groetjes Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 18 Maart 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 5736

Voorgaande reizen:

27 Maart 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn eerste backpack reis

Landen bezocht: