Het is tijd voor het echte backpacken - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Yvonne Stoer - WaarBenJij.nu Het is tijd voor het echte backpacken - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Yvonne Stoer - WaarBenJij.nu

Het is tijd voor het echte backpacken

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Mei 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

In de week na mijn laatste verhaal had ik een weekje vakantie. In deze week heb ik de smaak van het backpacken goed te pakken gekregen. We zijn begonnen in Mui Ne, waar we heerlijk naar het strand zijn geweest, zand duinen hebben bezocht en de vele vissersbootjes hebben bekeken. Deze plek is voor de meeste backpackers een plek om bij te komen van het vele reizen, erg chil. Hierna zijn we door gegaan naar Dalat. De vietnamezen zijn erg trots op deze plaats aangezien het op Europa lijkt. Het is hier een stuk frisser (tussen 20-25 graden). Wat inderdaad behoorlijk fris aanvoelt als je 31-36 graden gewend bent. Erg mooie natuur hier, veel groen en waterfallen. Vandaar wat we een dag zijn gaan ‘canyoningen’. Heel gaaf, abseilen en gliden vanaf watervallen! Daarnaast een beetje sight seeing gedaan, maar door de vele regen in de namiddag was dat iets minder geslaagd.

Na deze week had ik nog 3 weken over om les te geven en de leukste plekjes van Saigon te ontdekken. Onderandere nog wat speciale pagoda’s bezocht, leuke lokale marktjes en de ‘star bridge’ in de nacht. Een romantische plek voor stelletjes. Na 7, bijna 8 weken hier denk ik ongeveer alle ‘speciale’ plekjes wel gezien te hebben. Natuurlijk omdat het hier zo populair is af ben ik af en toe nog eens naar een karaoke bar geweest en heb ik ‘Kidnapping Mr. Heineken’ hier in de bioschoop gezien.

Ik heb ook erg geluk gehad dat ik nog een bruiloft’s feestje mocht mee maken. Deze keer van een andere collega. Het was weer totaal anders aangezien het deze keer in de stad was en de vcrige keer op het platteland. Alleen al het klaar maken voor het feest was een belevenis. Samen met wat vietnamese collegatjes van mijn leeftijd gingen we ons 'optutten'. Het grappige is dat deze meiden nog nooit make-up hebben gedragen, dus als jonge tienermeisjes gingen ze voor het eerst make-up uitproberen, haha. Het feest is vooral veel eten, kletsen en hierna wederom karaoke.

Na 8 weken kan ik zeggen dat ik al aardig een local begin te worden, de goede plekjes weet voor eten of shoppen en de cultuur begin te begrijpen. Volgende week vertrek ik naar Cambodja, wat vast weer even wennen zal zijn aangezien het toch wel weer een andere cultuur is. Maar ik heb er erg veel zin in, een ander landschap, andere mensen en ander eten. Ik heb een globale planning gemaakt waarbij ik begin in Phnom Penh, vanuit hier ga ik eigenlijk direct door naar Siem Reap. Hier zijn de bekende Angkor temples die ik een aantal dagen zal bezoeken met tuktuk of op de fiets. Via Battambang (noord/west) ga ik weer terug richting het zuiden naar Sihnoukville, waarschijnlijk vanaf hier een eiland (Koh Rong) bezoeken en daarna Kampot. In het westen ben ik van plan een olifantenproject te doen. Waarbij ik 2 dagen mee ga met de verzorgers om te zien hoe de olifanten leven en wat vrijwilligerswerk te doen. Hierna ga ik door naar Laos. Laos is logischer te bereizen aangezien het land lang werpig is kan ik een logische route volgen van het zuiden naar het noorden. Na ook weer 3,5 week in dit land zullen Fedde en ik elkaar eindelijk weer ontmoeten in Hanoi! (Noord Vietnam) Waarna wij in 3 weken samen Vietnam van noord tot zuid zullen afreizen.

Ik heb de afgelopen 8 weken veel van het Vietnamese leven geleerd en ben het erg gaan waarderen. Echter ben ik er helemaal klaar voor om nu eindelijk Cambodja en Laos te gaan ontdekken! Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen daar.

  • 20 Mei 2015 - 10:34

    Marjolein Baas:

    Super leuk Yvonne! Geniet van je volgende avontuur! Veel plezier!

  • 20 Mei 2015 - 11:13

    Paula:

    Mooi geschreven Yvonne! Super dat het zoveel ziet en meemaakt daar! Heel veel plezier nog

  • 20 Mei 2015 - 11:35

    Beppe LIESBETH:

    Lieve Yvonne,
    Gezellig even wat van je te horen. Wat zul jij veel te vertellen hebben als je weer thuis bent!!!
    En nu op naar het volgende avontuur. een hele fijne tijd wens ik je weer toe.
    Pas op voor de "wilde dieren"ha ha !!!!!!
    Veel liefs van je BEPPE

  • 20 Mei 2015 - 15:29

    Pieter Buisman:

    Super leuk dat je de cultuur zo beter leert kennen door er een tijd te wonen/reizen!

  • 20 Mei 2015 - 21:52

    Marian Zeelenberg:

    Hoi Yvonne,
    We googelen je reis mee. Veel plezier in Cambodja straks. Enne, als jij in Meppel een karaoke organiseert, zing ik mee

  • 21 Mei 2015 - 08:49

    Fedde:

    Leuk verhaal Yv! Ben benieuwd hoe je Cambodja en Loas gaat ervaren. En ik kan natuurlijk niet wachten om je weer te zien in Hanoi! =D

  • 21 Mei 2015 - 15:52

    Mama:

    Lieve Vonny,
    Je hebt weer leuke dingen gedaan. Een heel aantal kinderen kunnen nu beter Engels praten en schrijven. Zij zullen die blonde Europeaan die steeds bruiner werd vast niet vergeten. Straks lekker genieten van het backpacken. Super leuk dat je de olifanten gaat verzorgen en een kijkje bij hen neemt in de wildernis.
    Dikke knuffel mama

  • 21 Mei 2015 - 22:34

    Hylke&Bianca:

    Al 8 weken, gaat hard! Gaaf dat je er even tussenuit bent geweest.

  • 25 Mei 2015 - 12:43

    Papa:

    Super Boef! We hebben samen met beppe even je trip door Cambodja a.d.h.v. een kaartje nagelopen.
    Ziet er goed uit. Veel plezier!

  • 26 Mei 2015 - 13:56

    Froukje:

    Gaat lekker daar:):) Het genieten spat eraf, nog veel plezier met je nieuwe ontdekkingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 18 Maart 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 5732

Voorgaande reizen:

27 Maart 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn eerste backpack reis

Landen bezocht: